8. – 9. 11. 2019

 

  • Konference nabízí workshopy pro dospělé i dílny samostatně pro děti. Otevírá také workshopy pro rodiče a děti ve snoezelen, které mají omezenou kapacitu a kde se můžete zapsat ráno při prezenci.
  • Workshopy pro dospělé jsou otevřené dětem a workshopy pro děti jsou otevřené dospělým. Paralelně zajišťujeme po celý den i službu hlídání dětí od tří let.
  • Místa, kde workshopy probíhají, najdete v programu v závorkách . Jsou to tato čtyři místa: Rodinné centrum Kaštánek, Pastorační dům, Vrběnka a Kosenka. Viz mapa na www. rc-kastanek.cz (kontakty). Konference se koná za každého počasí. Na konferenci není potřeba se předem přihlašovat.
  • Přespání z pátku na sobotu i ze soboty na neděli je možné v Kaštánku nebo na Kosence po předchozí domluvě ve vlastním spacáku na vlastní karimatce. (50 Kč/osoba/noc, tel. 604 522 581)
  • Parkování bude možné na náměstí nebo u kostela. V ulici Kramolišova u Kaštánku je parkování v den konference zakázáno. Dojeďte proto s dostatečným časových předstihem, ať stihnete v pohodě zahájení konference a workshopy.

 

Vstupné na konferenci je 250 Kč/dospělý, 50/ Kč děti od 3 let nebo 350 Kč/rodina

 

  • Hostem konference: PhDr. Jana Nováčková, CSc, spoluautorka bestselleru Respektovat a být respektován

Pátek

 

Začínáme v pátek 8. 11. v 17 h otevřeným diskusním fórem Co se nám daří v inovativních školách – společně budeme sdílet zkušenosti a mluvit o tom, co kdo děláme a jak nám to jde. Začne vzájemná inspirace. Zváni jsou lektoři workshopů, ale i ostatní účastníci konference

 

Sobota

 

7.45 – 8.30 prezence účastníků (Pastorační dům)

Parkování bude možné na náměstí nebo u kostela, v ulici Kramolišově u Kaštánku je parkování v den konference zakázáno. 

8.35 zahájení konference, úvodní slovo Mgr. Markéta Šobáňová, píseň dětí z lesní školky a z komunitní školy (Pastorační dům)

 

PROGRAM PRO DOSPĚLÉ

 

I. blok 9.00 – 10.30

1.A Vývoj komunitní školy Pomněnka za prvních pět let fungování (Kosenka) – zkušenosti z utváření školy a vývoj pedagogické koncepce, současný profil školy, rozvrh týdne a naše chytrá google tabulka. Mgr. Michaela Tichá, Mgr. Miluše Šuráňová – učitelky komunitní školy, http://www.rc-kastanek.cz/pomnenka/

1.B Dětský lesní klub Vrběnka (Vrběnka) – to, co potřebujeme nejvíc – přírodu a sebe navzájem – povídání o tom, jak probíhají dny na Vrběnce a nahlédnutí pod pokličku našich pravidelných slavností v průběhu roku. Bc. Simona Bukáčková, www.rc-kastanek.cz/vrbenka

1.C Lesní komunitní škola Bezinka (Pastorační dům – 1. patro) – Jaké je to ve škole na horské chatě v Beskydech, kde mohou žáci i nocovat, zkušenosti z několikaletého fungování inspirované školami typu Summerhill a Sudbury, kde hlavním principem je sebeřízené vzdělávání. Mgr. Lucie Czerná, www. lkbezinka.cz/skola

II. blok 11.00 – 12. 30

2.A Jinotajná inspirace Záklaní škola Jinotaj – Zlín (Kaštánek) – Sociálně-emoční učení v integrované tématické výuce. Mgr. Hana Lavičková, PhD., Záklaní škola Jinotaj – Zlín www.skolajinotaj.cz

2.B Hra na flétny koncovky (Kosenka) – Úvod do hry na veĺmi jednoduchý dychový nástroj, ktorý zvládne skutočne každý. Zároveň zažijeme tvorenie hudby v skupine. Marek Gonda, www.koncovka-gondovka.cz, www.fujarka.cz  

2.C Hejného matematika (Pastorační dům – 1. patro) – Proč učit matematiku jinak? Ne drilovat, ale učit matematicky myslet. Pohled pedagožky, která se tímto tématem zabývá dlouhodobě a je školitelka metody pana Hejného. Zkušenosti má jako učitelka i jako ředitelka základní školy. Mgr. Jana Peřinová, www.zs.pitin.cz, www.h-mat.cz

 

12. 30 – 14.00 oběd – vegetarian buffet catering (Kaštánek)

 

III. blok 14.00 – 15. 30

3.A Jak učit jinak na druhém stupni (Pastorační dům – sál) – V minulých letech vzniklo mnoho alternativních škol, jejichž žáci postupně dorůstají do věku, kdy je čeká druhý stupeň. Přijďte se dozvědět mnoho užitečných informací od Pavla Kraemera, jenž má mnohaleté zkušenosti s výukou na druhém stupni alternativních škol v ČR i v zahraničí. Co děti v době kolem puberty nejvíce potřebují? Jak školu propojovat s reálným životem? Jak a co učit, aby látka děti bavila a zapamatovaly si ji? Co se zkouškami a přijímačkami? Kam druhý stupeň vlastně směřuje? Co je více, co méně důležité? A jak se mění vztah k autoritám? Mgr. Pavel Kraemer, Ph.D., učitel, zakladatel Institutu inovativního vzdělávání, www.inovativnivzdelavani.cz

3.B Vyprávění příběhů a pohádek ve vyučování (Pastorační dům – 1.patro) – Jak a proč vyprávíme příběhy a pohádky u nás v Lesní škole Sýkorka – Zlín. Jiří Sadila, http://www.napasece.net/lesni-skola-sykorka/

3.C Komunita (Kaštánek) – co je to komunita, jak ji vést a jak ji nechat dýchat – deset let rodinného centra Kaštánek a kam jsme za tu dobu došli, inspirace pro práci s rodiči, učiteli, dětmi, psychologický pohled na věc. Mgr. Markéta Šobáňová, www.rc-kastanek.cz

3.D Učíme angličtinu od první třídy (Pastorační dům – suterén) Je lepší nejdříve zapojit tělo a nechat děti mluvit, až potom se zabývat psaním a gramatikou, inspirace ve výuce AJ, v jednoduchosti je krása. Monika Grant, www.wattsenglish.cz

 

IV. blok 16.00 – 17. 30

4.A Co všechno by jiná škola mohla dětem dát? (Pastorační dům – sál) Nejefektivnější je učení na základě vnitřní motivace. Ta ale souvisí s tím, že se dítě učí to, na co vnitřně dozrálo a k čemu má individuální předpoklady. Je možné, aby existovala taková škola, kde se takto děti učí? Co je vlastně vnitřní a vnější motivace, proč odměny a pochvaly nevedou ke kvalitnímu učení? Co všechno děti ke svému učení potřebuji? PhDr. Jana Nováčková, CSc., www.respektovani.com

PROGRAM PRO DĚTI (5 – 15 let)

 

Workshopy pro děti začínají na nádvoří pastoračního domu vždy o 10 minut dříve než dospělým, aby mohli děti předat a končí vždy na pastoračním domě, kam je dovedou lektoři. Vybavte děti pitím, svačinou, pláštěnkou. Lektoři budou mít k ruce asistenty, kteří pomohou dětem při aktivitách nebo v sebeobsluze. Pokud posíláte děti na workshop, je potřeba, aby zvládly samostatně bez vás trávit daný čas. Nebude možné během workshopu vyhledávat dětem rodiče.

I.blok 8.50 – 10. 30

1.D Žonglovací dílna pro děti – Zažít cirkus, Jiří Sadila, http://jirisadila.com/

II. blok 10.50 – 12. 30

2.D Tvořivá svatomartinská dílna – Pavla Metyšová

III. blok 13.50 – 15. 30

3.D Bubnování a muzikohrátky – Lenka Kalíková

IV. blok 15.50 – 17.30

4.D Hry s dřevěnými odřezky – dřevo má zvuk a dá se milovat. Je obrazem života, i když už nežije. Umožní vám poznat stromy, tak jak je ještě neznáte. Pro děti i dospělé. Marek Gonda

 

PROGRAM PRO RODIČE a DĚTI (0 – 6 let)

 

Workshopy probíhají v multisenzorické místnosti snoezelen v Kaštánku a jsou omezeny počtem 12 osob. Zapisujte se u prezence.

I. blok 9.10 – 10.00

1.E Snoezelen pro rodiče a děti s prvky aromaterapie – Zážitková pedagogika, rozvoj smyslového vnímání, propojení se světem vůní, relaxace a inspirativní podněty pro práci s dětmi i dospělými. Mgr. Markéta Křížková

II. blok 10.30 – 11.20

2.E Snoezelen s prvky muzikoterapie pro rodiče a děti – pojďte si hrát a rozvíjet smyslové vnímání v multisenzorické místnosti snoezelen v Kaštánku, krásná aktivita i relaxace pro vás i vaše děti. Lenka Kalíková

III. blok 14.00 – 14.50

3.E Snoezelen a jeho využití při práci s předškoláky – rozvoj předškolních dovedností, jemné motoriky, koordinace, orientace v prostoru, poznávání písmen, číslic, tvarů, rozvoj řeči a sebevyjádření. Karla Miklasová

 

17. 30 – 18.00 večeře – vegetarian buffet catering (Kaštánek)

 

V. blok 18.30 – 21.00

Konference pokračuje večerním neformálním programem

Sdílení zážitků z celého dne, inspirace, burza nápadů, neromální setkání, možnost přespání ze soboty na neděli

 

Akci finančně podpořilo Město Valašské Klobouky v rámci Programu spolupráce. www.valasskeklobouky.cz

 

 

Pin It on Pinterest